• ✔ Anoniem laten testen op soa’s in Amsterdam
  • ✔ Binnen 2 werkdagen de uitslag
  • ✔ SOA test al vanaf €100

Syfilis test bij OneDayClinic

Een syfilis infectie verloopt in verschillende stadia waarbij ook de klachten verschillen. Heeft u onveilig seksueel contact gehad en twijfelt u of u een seksuele aandoening heeft? Dan is het verstandig om een test te doen. Een anonieme soa test van OneDayClinic kan snel en betrouwbaar uitsluitsel geven.

Klachten en symptomen Syfilis

Syfilis, ook wel lues genoemd, doorloopt verschillende stadia en de kenmerken zijn niet in elk stadium hetzelfde.
Er zijn verschillende klachten die op kunnen treden bij een syfilis infectie:

Stadium 1

Tijd: twee tot twaalf weken na besmetting
Kenmerk: zweertje op het slijmvlies

Stadium 2

Tijd: wanneer de zweer weg is
Kenmerken:
* Gevoel van ziekte
* Vlekjes over het gehele lichaam
* Kale plekken tussen de haren
* Ontsteking van de ogen en minder kunnen zien
* Witgrijze, wratachtige bolletjes bij penis, anus of vagina

Stadium 3

Tijd: tot dertig jaar na besmetting
Kenmerk: ontstekingen en beschadigingen door het gehele lichaam

Er kan tot wel dertig jaar tijd zitten tussen na verloop van het tweede en het derde stadium. De ziekte ontwikkelt zich niet altijd tot dit stadium. Het kan voorkomen dat de ene patiënt dit stadium al relatief snel (vanaf zo’n twee jaar na stadium twee) doormaakt terwijl bij een andere patiënt dit niet het geval is.

Anoniem laten testen op syfilis

De geslachtsziekte syfilis kan worden vastgesteld door middel van een bloedonderzoek. De test is pijnloos en neemt weinig tijd in beslag.

Binnen twee dagen na het onderzoek ontvangt u de uitslag. Dit kan door bijvoorbeeld een telefonisch gesprek, sms-bericht of email, afhankelijk van uw eigen voorkeur.

Uitslag binnen 2 werkdagen

Binnen twee werkdagen na afname van de test ontvangt u de uitslag van de syfilis test. Is de uitslag negatief en heeft u dus geen soa? Vrij (ook) dan in het vervolg veilig om het risico op besmetting met een soa te verkleinen. Hoe u veilig vrijt leest u hier.

Test u positief dan is een antibioticakuur als medicatie noodzakelijk. Deze kunt u via OneDayClinic verkrijgen. Na de behandeling is het net als bij andere soa’s belangrijk dat seksuele (ex-)partners zich laten testen en onderzoeken op syfilis. Dit om besmetting en verdere uitbreiding van de infectie te voorkomen. Syfilis kan meerdere keren ontstaan. Iemand is na besmetting een volgende keer niet resistent. Verklein ook de risico’s op syfilis en andere soa’s door veilig te (blijven) vrijen.

De gevolgen van onbehandelde syfilis

Zonder behandeling kan syfilis ernstige gevolgen voor de gezondheid hebben. Gelukkig is de ziekte goed te bestrijden. Men spreekt bij syfilis ook wel over de ‘grote imitator’ omdat veel ziektebeelden overeen lijken te komen met de ziektebeelden behorend bij syfilis.

Bent u bang dat u een seksueel overdraagbare aandoening heeft of wilt u meer informatie over syfilis? Neem gerust contact op met onze kliniek in Amsterdam. Dit kunt u anoniem doen door te bellen met 085 070 3483 of door een e-mail te sturen naarinfo@onedayclinic.nl.

Risicofactoren syfilis

Onbehandelde syfilis kan ernstige gevolgen hebben. Alleen een soatest kan uitsluiten of u een infectie heeft. Laat u dan ook testen op het moment dat:

• U onveilig heeft gevreeën
  • Het condoom gescheurd is
  • U een nieuwe relatie heeft en zonder condoom wilt vrijen
  • U gewaarschuwd bent door een (ex)partner
  • U klachten heeft

Contactinformatie

Anonieme afspraak maken?

Is de door jou gewenste datum of tijd niet beschikbaar? Bel +31 (0)85 070 3483

Meer informatie ontvangen?

Uw e-mailadres wordt alleen gebruikt voor het toesturen van de informatie. Om uw anonimiteit te beschermen worden uw gegevens onder geen beding met derden gedeeld.

Contactgegevens OneDayClinic Amsterdam

OneDayClinic
Spuistraat 239 (eerste verdieping)
1012 VP Amsterdam
+31 (0)85 070 3483
info@onedayclinic.nl

Wij zijn gevestigd boven het OLVG in het gebouw van het Spui Medisch Centrum.
De ingang is naast die van het OLVG.

Dinsdag12:00 – 20:00
Woensdag12:00 – 20:00