Anoniem testen    Gecertificeerd lab en artsen     Geen wachttijden = snel getest

Syfilis test

Bang voor Syfilis? Vandaag getest, morgen de uitslag, in Amsterdam zelfs in 2 uur*

Een syfilis infectie verloopt in verschillende stadia waarbij ook de klachten verschillen. Heb je onveilig seksueel contact gehad en twijfel je of je een seksuele aandoening hebt? Dan is het verstandig om een syfilis test te doen. Een anonieme syfilis soa test van OneDayClinic kan snel en betrouwbaar uitsluitsel geven.

Denk je dat je deze seksueel overdraagbare aandoening hebt? Laat je dan anoniem testen op syfilis bij OneDayClinic in Amsterdam, Utrecht, Rotterdam en Eindhoven.

Waarom Onedayclinic?

• Enige in Nederland waarbij de uitslag in 2 uur (alleen in Amsterdam)
  • Anonieme soa testen en behandeling ook mogelijk
  • Cash betaling mogelijk
  • BIG geregistreerde artsen
  • Open avond en in het weekend

Klachten en symptomen van Syfilis

Syfilis, ook wel lues of cardiovasculaire syfilis genoemd, is een seksueel overdraagbare aandoening (soa). Syfilis doorloopt verschillende stadia en de kenmerken zijn niet in elk stadium hetzelfde. Denk je dat je syfilis hebt? Doe dan nu een syfilis test bij OneDayClinic

Er zijn verschillende klachten die op kunnen treden bij een syfilis infectie:

Stadium 1

• Tijd: twee tot twaalf weken na besmetting
  • Kenmerk: zweertje op het slijmvlies

Stadium 2

• Tijd: wanneer de zweer weg is
  • Kenmerken:
    * Gevoel van ziekte
    * Vlekjes over het gehele lichaam
    * Kale plekken tussen de haren
    * Ontsteking van de ogen en minder kunnen zien
    * Witgrijze, wratachtige bolletjes bij penis, anus of vagina

Stadium 3

• Tijd: tot dertig jaar na besmetting
  • Kenmerk: ontstekingen en beschadigingen door het gehele lichaam

Er kan tot wel dertig jaar tijd zitten tussen na verloop van het tweede en het derde stadium. De ziekte ontwikkelt zich niet altijd tot dit stadium. Het kan voorkomen dat de ene patiënt dit stadium al relatief snel (vanaf zo’n twee jaar na stadium twee) doormaakt terwijl bij een andere patiënt dit niet het geval is. Syfilis is seksueel overdraagbaar tijdens onveilige seks, als de slijmvliezen van de penis, vagina, anus of mond elkaar raken. De bacteriën die in het slijmvlies gaan zitten, zorgen voor een infectie. Als er in iemands mond of op de lippen een syfilis zweertje zit, kun je ook van zoenen syfilis krijgen. .

Anoniem laten testen op syfilis

De geslachtsziekte syfilis kan worden vastgesteld door middel van een bloedonderzoek. De test is pijnloos en neemt weinig tijd in beslag.

Binnen twee dagen na het onderzoek ontvang je de uitslag en dit kan opgevraagd worden via ons testuitslagen portaal. Klik hier om direct je testuitslag te bekijken.
Onveilige seks gehad en denk je een andere soa te hebben? Naast een syfilis soa test kun je jezelf bij OneDayClinic ook laten testen op andere soa’s, zoals herpes genitalis, chlamydia, gonorroe en trichomonas.

Syfilis Test

Uitslag binnen 2 werkdagen

Binnen twee werkdagen na afname van de syfilis test ontvang je de uitslag van de syfilis test. Is de uitslag negatief en heb je dus geen soa? Vrij (ook) dan in het vervolg veilig om het risico op besmetting met een soa te verkleinen. Veilig vrijen verkleint de kans op een soa.

Test je positief dan is een antibioticakuur als medicatie noodzakelijk. Deze kun je via OneDayClinic verkrijgen. Na de behandeling is het net als bij andere soa’s belangrijk dat seksuele (ex-)partners zich laten testen en onderzoeken op syfilis. Dit om besmetting en verdere uitbreiding van de infectie te voorkomen. Syfilis kan meerdere keren ontstaan. Iemand is na besmetting een volgende keer niet resistent. Verklein ook de risico’s op syfilis en andere soa’s door veilig te (blijven) vrijen.

Behandeling van syfilis
Syfilis is goed te behandelen met medicijnen. Om verdere uitbreiding van de infectie te voorkomen is behandeling noodzakelijk.

Mogelijke gevolgen van onbehandelde syfilis

Maak altijd, ook wanneer u twijfelt, op tijd een afspraak om u te laten testen. Onbehandelde syfilis kan namelijk ernstige gevolgen hebben.

Zonder behandeling kan syfilis ernstige gevolgen voor de gezondheid hebben. Gelukkig is de ziekte goed te bestrijden. Men spreekt bij syfilis ook wel over de ‘grote imitator’ omdat veel ziektebeelden overeenkomen met de ziektebeelden behorend bij syfilis. Ben je bang dat je syfilis hebt opgelopen? Doe dan nu een syfilis test bij OneDayClinic

Bent je bang dat je een seksueel overdraagbare aandoening heeft of wil je meer informatie over syfilis? Neem gerust contact op met onze kliniek in Amsterdam, Utrecht, Rotterdam en Eindhoven. Dit kun je anoniem doen door te bellen met 085 070 3483 of door een e-mail te sturen naar contact@onedayclinic.nl.

Onbehandelde syfilis kan ernstige gevolgen hebben. Alleen een syfilis test kan uitsluiten of je een infectie hebt. Laat je dan ook testen op het moment dat:

• U onveilig heeft gevreeën
  • Het condoom gescheurd is
  • U een nieuwe relatie heeft en zonder condoom wilt vrijen
  • U gewaarschuwd bent door een (ex)partner
  • U klachten heeft