• ✔ Anoniem laten testen op soa’s
  • ✔ Binnen 20 minuten getest
  • ✔ Binnen 2 werkdagen de uitslag
  • ✔ SOA test al vanaf €100

Laat je testen op mycoplasma bij OneDayClinic

Mycoplasma is een seksueel overdraagbare aandoening (soa) die in de jaren ’80 werd ontdekt en niet veel voor komt in Nederland. Voorheen werd mycoplasma bestempeld als een bacteriële infectie, maar tegenwoordig valt het ook onder de noemer ‘soa’, oftewel: een seksueel overdraagbare aandoening.

Mycoplasma nog relatief onbekend. De symptomen van deze aandoening zijn moeilijk op te merken. Denk je dat je deze soa hebt opgelopen? Laat je dan testen bij OneDayClinic. Ondanks dat deze aandoening zeker aanwezig kan zijn adviseert OneDayClinic eerst testen op de twee meest voorkomende soa’s: Gonorroe en Chlamydia. Wanneer deze soa’s uitgesloten zijn wordt er getest op mycoplasma.

Ben je gewaarschuwd door een (voormalig) bedpartner voor een mogelijke besmetting, heb je klachten of onveilig seks gehad? Dan kan je bij OneDayClinic in Amsterdam, UtrechtDen Bosch en Rotterdam terecht voor een anonieme mycoplasma-test. Voor meer informatie kan je contact met ons opnemen via 085 070 3483.

Klachten en symptomen van mycoplasma

Bij een mycoplasma besmetting hoef je geen duidelijke klachten te ervaren. Het kan dus zo zijn dat je wel besmet bent, zonder dat je daar zelf iets van merkt. Mycoplasma heeft een aantal (vage) klachten/symptomen die kunnen opspelen, zoals:

Klachten bij vrouwen

• Pijn in de bekken
  • Pijn bij het plassen
  • Buikpijn
  • Bloedingen
  • Pijn tijdens seks
  • Veel afscheiding

Klachten bij mannen

• Pijn in de teelbal
  • Afscheiding

Omdat mycoplasma moeilijk te traceren is, is het altijd verstandig om een soa-test te doen. Ook als je geen duidelijke klachten hebt.

Anoniem laten testen op mycoplasma

Omdat mycoplasma moeilijk te herkennen is, wordt er sterk aangeraden een mycoplasma-test te doen. Vooral wanneer er symptomen opspelen is het verstandig deze mycoplasma-test uit te voeren. Indien dit het geval is laat de test dan een aantal weken na de besmetting afnemen.

Bij mannen wordt mycoplasma via de urinebuis getest. Bij vrouwen wordt getest op mycoplasma door middel van een selfswab; een uitstrijkje van de vagina die je zelf kan maken.

Uitslag binnen 2 werkdagen

Wanneer je een mycoplasma-test hebt gedaan bij OneDayClinic in Amsterdam, UtrechtDen Bosch of Rotterdam krijg je binnen 2 werkdagen de uitslag. Afhankelijk van je wensen ontvang je deze uitslag via telefoon, sms of e-mail. Wanneer blijkt dat je mycoplasma hebt opgelopen, kan je bij OneDayClinic terecht voor de behandeling en medicatie.

Als je negatief test (en dus geen soa hebt) doe je er verstandig aan om veilig te blijven vrijen. Zo voorkom je dat je alsnog mycoplasma of een andere soa oploopt. Daarom is het handig ook even bij de risicofactoren te kijken voor het ontstaan van mycoplasma.

Behandeling van mycoplasma

Een mycoplasma-infectie is goed te behandelen met een antibioticakuur. De kuur is te verkrijgen via de OneDayClinic. Nadat de behandeling is afgelopen is de bacterie verdwenen. Dat betekent dus dat je de bacterie het niet langer kan overdragen naar een ander. Ondanks dat kan je de bacterie altijd opnieuw oplopen.

Heb je een vaste partner? Dan dien je tot een week na de antibioticakuur veilig te vrijen, tenzij de soa test meerdere soa’s heeft aangetoond. Je vaste partner heeft waarschijnlijk ook deze soa. Vraag de OneDayClinic om advies omtrent het testen dan wel behandeling van je vaste partner. Heb je geen vaste partner? Dan is het altijd verstandig veilig te vrijen met condoom. Daarbij is het handig al je (ex-)partners te waarschuwen waar je het afgelopen half jaar seksueel contact mee hebt gehad. Ook wanneer zij geen klachten hebben is het verstandig dat zij een test laten doen. Daardoor voorkomen zij dat ze onbewust de soa doorgeven of dat de infectie zich verder uitbreidt.

• ✔ Anoniem laten testen op soa’s
  • ✔ Binnen 20 minuten getest
  • ✔ Binnen 2 werkdagen de uitslag
  • ✔ SOA test al vanaf €100

Mogelijke gevolgen van onbehandelde mycoplasma

Maak altijd, ook wanneer je twijfelt, op tijd een afspraak om je te laten testen. Onbehandelde mycoplasma kan namelijk ernstige gevolgen hebben.

Gevolgen bij vrouwen

Mycoplasma Genitalium is een nog zeer onbekende aandoening. Men is daarom nog druk aan het onderzoeken wat een infectie voor gevolgen kan hebben. Tot nu toe is er alleen nog een uitspraak gedaan dat het zou kunnen leiden tot onvruchtbaarheid.

Gevolgen bij mannen

Ook bij mannen zijn de gevolgen van een mycoplasma-infectie relatief onbekend. Ook voor de mannen geldt: mycoplasma zou kunnen leiden tot onvruchtbaarheid.

Omdat mycoplasma een nog relartief onbekende aandoening is, kan het alsnog (mogelijk) ernstige gevolgen hebben. Op het moment dat je geen klachten hebt, bestaat de kans dat je anderen besmet als je onveilig vrijt. Een mycoplasma-test is de enige manier om erachter te komen of je een infectie hebt opgelopen. Laat je testen wanneer je:

• Onveilig hebt gevreeën;
  • Het condoom gescheurd is;
  • Een nieuwe relatie hebt en zonder condoom wilt vrijen;
  • Gewaarschuwd bent door een (ex-)partner;
  • Zwanger bent, een mycoplasma-infectie vermoedt en deze niet wilt overdragen op je kind;
  • Klachten hebt (zie klachten en symptomen van mycoplasma).

Contactinformatie

Anonieme afspraak maken?

Is de door jou gewenste datum of tijd niet beschikbaar? Bel +31 (0)85 070 3483

Meer informatie ontvangen?

Uw e-mailadres wordt alleen gebruikt voor het toesturen van de informatie. Om uw anonimiteit te beschermen worden uw gegevens onder geen beding met derden gedeeld.

Contactgegevens OneDayClinic

OneDayClinic Amsterdam
Spuistraat 239 (eerste verdieping)
1012 VP Amsterdam