• ✔ Anoniem laten testen op soa’s in Amsterdam
  • ✔ Binnen 20 minuten getest
  • ✔ Binnen 2 werkdagen de uitslag
  • ✔ SOA test al vanaf €100

Laat je testen op chlamydia bij OneDayClinic

Chlamydia is de meest voorkomende seksueel overdraagbare aandoening (soa) in Nederland. Omdat deze soa vaak weinig klachten geeft, is het belangrijk dat u zich regelmatig laat testen. Wanneer u chlamydia niet behandelt, kan dit ernstige gevolgen hebben. Bent u gewaarschuwd door een voormalig bedpartner voor een mogelijke besmetting, heeft u klachten of onveilig seks gehad? Bij OneDayClinic in Amsterdam kunt u terecht voor een anonieme chlamydia-test. Voor meer informatie kunt u contact met ons opnemen via 085 070 3483.

Klachten en symptomen van chlamydia

De incubatietijd van chlamydia varieert van één dag tot vijf weken. Een ruime meerderheid van de vrouwen met chlamydia heeft geen klachten. Bij mannen geldt dit voor ongeveer een kwart van de gevallen. De klachten van chlamydia hebben veelal de  volgende kenmerken:

Klachten bij vrouwen

• Meer of andere afscheiding dan gewoonlijk
  • Pijn of branderig gevoel bij het plassen
  • Bloedverlies tussen twee menstruaties
  • Bloedverlies na het vrijen
  • Pijn tijdens en na het vrijen
  • Jeuk of irritatie aan de anus
  • Pijn in de onderbuik
  • (Bloederige) afscheiding bij de ontlasting
  • Ontsteking van het bekkengebied
  • Koorts

Klachten bij mannen

• Afscheiding uit de plasbuis, voornamelijk in de ochtend
  • Pijn of branderig gevoel bij het plassen
  • Pijn in de balzak
  • (Bloederige) afscheiding bij de ontlasting
  • Jeuk of irritatie aan de anus
  • Koorts

Anoniem laten testen op chlamydia

Chlamydia herkennen is moeilijk. De enige manier om chlamydia aan te tonen is via een soa-test. Deze test kunt u het best vanaf 10 dagen na de mogelijke besmetting laten uitvoeren. Chlamydia kan bij mannen worden aangetoond met behulp van een urinetest. Bij vrouwen gebeurt dit met behulp van een selfswab, een uitstrijkje uit de vagina.

Chlamydia kan op verschillende plekken gevonden worden, zoals in de vagina, anus of keel. De arts zal in het initiële gesprek bepalen of er extra swabs moeten worden afgenomen.

Uitslag binnen 2 werkdagen

Wanneer u een chlamydia-test heeft gedaan bij OneDayClinic in Amsterdam of Utrecht krijgt u binnen 2 werkdagen de uitslag. Afhankelijk van uw wensen ontvangt u deze uitslag via telefoon, sms of e-mail. Wanneer blijkt dat u chlamydia heeft, kunt u bij OneDayClinic terecht voor de behandeling en medicatie.

Als u negatief test (en dus geen soa heeft) doet u er verstandig aan om veilig te blijven vrijen. Zo voorkomt u dat u chlamydia of een andere soa oploopt. Bekijk ook de risicofactoren voor het ontstaan van chlamydia.

Behandeling van chlamydia

De infectie is goed te behandelen met een antibioticakuur in het geval dat u positief bent getest. Deze kuur is te verkrijgen via de OneDayClinic. Na de behandeling is de bacterie verdwenen en kunt u deze niet langer overdragen: de bacterie is dan volledig uit uw lichaam verdwenen. U kunt echter wel opnieuw geïnfecteerd raken.

Heeft u een vaste partner? Dan dient u tot een week na de antibioticakuur van u en uw partner veilig te vrijen, tenzij de soa test meerdere soa’s heeft aangetoond: vraag in dat geval uw arts om advies. Heeft u geen vaste partner? Vrij dan altijd veilig met condoom. Waarschuw bovendien alle (ex-)partners waar u het afgelopen half jaar seksueel contact mee heeft gehad. Ook wanneer zij geen klachten hebben is het verstandig dat zij een test laten doen. Zo voorkomen zij dat ze onbewust de soa doorgeven of dat de infectie zich verder uitbreidt.

• ✔ Anoniem laten testen op soa’s in Amsterdam
  • ✔ Binnen 20 minuten getest
  • ✔ Binnen 2 werkdagen de uitslag
  • ✔ SOA test al vanaf €100

Mogelijke gevolgen van onbehandelde chlamydia

Maak altijd, ook wanneer u twijfelt, op tijd een afspraak om u te laten testen. Onbehandelde chlamydia kan namelijk ernstige gevolgen hebben.

Gevolgen bij vrouwen

Bij vrouwen kan de chlamydia-infectie opstijgen via de baarmoederhals naar het slijmvlies in de baarmoeder en naar de eileiders. Er ontstaat dan een eileiderontsteking, die zich mogelijk uitbreidt tot de buikholte. Een eileiderontsteking kan gepaard gaan met koorts, chronische pijn in de onderbuik en gevoelens van misselijkheid. Wanneer een eileiderontsteking niet op tijd wordt behandeld kan dit littekens in de eileider veroorzaken en kan de eileider verstopt raken. U kunt als gevolg hiervan onvruchtbaar worden of een buitenbaarmoederlijke zwangerschap krijgen.

Gevolgen bij mannen

Ook bij mannen kan de bacterie opstijgen. De infectie kan via de plasbuis en zaadleiders terecht komen in de prostaat en bijbal. Dit kan leiden tot bijbalontsteking. Bijbalontsteking gaat vaak gepaard met een pijnlijke en gezwollen balzak, koorts en chronische pijn in de onderbuik. Bijbal- en balontsteking kunnen ervoor zorgen dat u minder vruchtbaar bent.

Mogelijke gevolgen bij zwangerschap

Chlamydia kan tijdens de bevalling worden overgedragen op uw baby. Dit kan een ernstige oog- of longontsteking veroorzaken bij uw baby. Een goede behandeling tijdens de zwangerschap voorkomt dat uw baby risico loopt op besmetting.

Vermoedt u dat u een soa heeft opgelopen? Neem voor meer informatie gerust anoniem en vrijblijvend contact op de met OneDayClinic, via info@onedayclinic.nl of door te bellen naar +31 (0)85 070 3483.

Chlamydia geeft niet altijd (direct) klachten. Als het onbehandeld blijft kan het echter ernstige gevolgen hebben. Op het moment dat u geen klachten heeft, bestaat de kans dat u anderen besmet. Een chlamydia-test is de enige manier om erachter te komen of u een infectie heeft. Laat u testen wanneer:

• U onveilig heeft gevreeën
  • Het condoom gescheurd is
  • U een nieuwe relatie heeft en zonder condoom wilt vrijen
  • U gewaarschuwd bent door een (ex-)partner
  • U zwanger bent, een chlamydia-infectie vermoedt en deze niet wilt overdragen op uw kind
  • U klachten heeft (zie klachten en symptomen van chlamydia)

Contactinformatie

Anonieme afspraak maken?

Is de door jou gewenste datum of tijd niet beschikbaar? Bel +31 (0)85 070 3483

Meer informatie ontvangen?

Uw e-mailadres wordt alleen gebruikt voor het toesturen van de informatie. Om uw anonimiteit te beschermen worden uw gegevens onder geen beding met derden gedeeld.

Contactgegevens OneDayClinic Amsterdam

OneDayClinic
Spuistraat 239 (eerste verdieping)
1012 VP Amsterdam
+31 (0)85 070 3483
info@onedayclinic.nl

Wij zijn gevestigd boven het OLVG in het gebouw van het Spui Medisch Centrum.
De ingang is naast die van het OLVG.

Dinsdag12:00 – 20:00
Woensdag12:00 – 20:00