• ✔ Anoniem laten testen op soa’s in Amsterdam
  • ✔ Binnen 20 minuten getest
  • ✔ Binnen 2 werkdagen de uitslag
  • ✔ SOA test al vanaf €100

Laat je testen op gonorroe bij OneDayClinic

Gonorroe is een zeer besmettelijke seksueel overdraagbare aandoening. De aandoening openbaart zich bij vrouwen op een andere manier dan bij mannen. Mannen hebben veelal duidelijke symptomen, terwijl de infectieziekte bij vrouwen vaak geen klachten geeft. Heeft u onveilig gevreeën en denkt u een soa te hebben? Of heeft u geen klachten, maar bent u gewaarschuwd door een partner? Bij OneDayClinic kunt u zich anoniem laten testen op gonorroe en andere soa’s.

Klachten en symptomen gonorroe

Vrouwen ondervinden vaak geen klachten van een gonorroe-infectie. De soa staat ook bekend als ‘druiper’ en geeft (met name bij mannen) een branderig gevoel en afscheiding tijdens het plassen.

Klachten bij vrouwen

• Pijn of irritatie bij het plassen
  • Keelontsteking of opgezette klieren in de hals
  • Irritatie of jeuk bij de anus
  • Andere ontstekingen in het lichaam
  • Vaginale bloedingen tussen menstruaties door

Klachten bij mannen

• Pijn of irritatie bij het plassen
  • Keelontsteking of opgezette klieren in de hals
  • Irritatie of jeuk bij het plassen
  • Andere ontstekingen in het lichaam
  • Gezwollen teelballen

Anoniem laten testen op gonorroe

Er zijn verschillende betrouwbare manieren om een gonorroe-infectie vast te kunnen stellen:

• Urine-onderzoek (mannen)
  • Uitstrijkje van de vagina (vrouw)
  • Uitstrijkje keel en anus (zowel man als vrouw)

Gonorroe kan op verschillende plaatsen in het lichaam worden gevonden (zoals de anus, vagina en keel). De geslachtsziekte gonorroe wordt bij vrouwen veelal vastgesteld door middel van een uitstrijkje van de vagina. Een vrouw kan in de kliniek zelf het uitstrijkje afnemen door met een soort wattenstaafje langs de wand van de vagina te gaan. Bij mannen worden er ook vaak meerdere uitstrijkjes gemaakt. Soms is het noodzakelijk om ook in de keel een uitstrijkje af te nemen.

De arts zal een inschatting maken van welke onderzoeken noodzakelijk zijn. Bij het maken van een afspraak hoeft u enkel uw voornaam achter te laten, verder kan u anoniem blijven.

Uitslag binnen 2 werkdagen

Als u zich heeft laten onderzoeken op gonorroe wordt het materiaal naar het laboratorium gestuurd. U ontvangt de uitslag vaak na één dag en in ieder geval binnen twee (werk)dagen na een bezoek aan onze kliniek in Amsterdam of Utrecht. Dit gebeurt veelal telefonisch, maar kan ook door middel van sms of e-mail. Dit is afhankelijk van uw eigen voorkeur.

Behandeling van gonorroe

U heeft geen gonorroe als u negatief test. Om te voorkomen dat u gonorroe of een andere soa oploopt doet u er verstandig aan om in het vervolg veilig te vrijen.

Wanneer de uitslag positief is heeft u een soa. In dit geval is het belangrijk dat deze direct wordt behandeld. Dit gebeurt door middel van een antibioticakuur. De antibioticakuur kunt u desgewenst ook via OneDayClinic ontvangen.

Waarschuw in dit geval uw (ex-)partners van het afgelopen half jaar, ook als u zelf geen klachten heeft. Het is verstandig dat zij ook een test laten uitvoeren om te zorgen dat de soa niet onbewust wordt doorgegeven. Bovendien breidt de infectie daardoor niet uit.

Na de behandeling

Gonorroe is een zeer besmettelijke seksueel overdraagbare aandoening. Na een besmetting is een herinfectie mogelijk. Vrij daarom veilig om ervoor te zorgen dat u geen gonorroe of andere soa oploopt:

• Gebruik een condoom bij vaginale seks
  • Gebruik een condoom en veel glijmiddel bij anale seks
  • Gebruik bij pijpen een condoom
  • Gebruik bij beffen of rimmen een beflapje of opengeknipt condoom

De mogelijke gevolgen van onbehandelde gonorroe

Gonorroe is tijdens de incubatietijd, de klinische fase en bij een asymptomatische infectie besmettelijk (voor zowel mannen als vrouwen). Dit geldt ook als er geen ziekteverschijnselen zijn: u kunt gonorroe direct na het seksuele contact en tijdens de behandeling overdragen op uw partner. Een gonorroe-infectie kan in zeldzame gevallen spontaan zonder behandeling genezen, maar heeft meestal complicaties.

Gevolgen bij vrouwen

Gonorroe kan bij vrouwen pelvic inflammatory disease (PID) veroorzaken, een ontsteking in het bekkengebied. Deze term verwijst naar infectie van de baarmoeder, eileiders en andere voortplantingsorganen. U loopt ook risico op PID als er geen symptomen worden waargenomen.

Gevolgen bij mannen

Een onbehandelde gonorroe-infectie kan bij mannen uitbreiden naar de bijbal en prostaat. Dit kan uiteindelijk leiden tot een bijbalontsteking. In uitzonderlijke gevallen leidt gonorroe tot vernauwingen van de plasbuis of tot onvruchtbaarheid..

Wilt u meer informatie over gonorroe of een andere soa? Neem gerust contact op door anoniem te bellen met de OneDayClinic in Amsterdam via het telefoonnummer 085 070 3483.

Risicofactoren gonorroe-infectie

Gonorroe wordt overgedragen door onbeschermd seksueel contact. Het virus kan worden verspreid wanneer het aanwezig is in de slijmvliezen van de penis, vagina, anus, keel en ogen. Het is dan ook verstandig om u te laten testen:

• Na onbeschermd seksueel contact
  • Wanneer u meer vaginale afscheiding heeft dan normaal
  • Bij een druiper (vaak geel- of groengekleurde pus-achtige afscheiding)
  • Als u een keelontsteking of opgezette klieren heeft en vermoedt dat dit door een soa komt

Bij OneDayClinic kunt u zich anoniem laten testen op gonorroe. U hoeft enkel uw voornaam achter te laten. Maak direct een afspraak via het onderstaande formulier.

Contactinformatie

Anonieme afspraak maken?

Is de door jou gewenste datum of tijd niet beschikbaar? Bel +31 (0)85 070 3483

Meer informatie ontvangen?

Uw e-mailadres wordt alleen gebruikt voor het toesturen van de informatie. Om uw anonimiteit te beschermen worden uw gegevens onder geen beding met derden gedeeld.

Contactgegevens OneDayClinic Amsterdam

OneDayClinic
Spuistraat 239 (eerste verdieping)
1012 VP Amsterdam
+31 (0)85 070 3483
info@onedayclinic.nl

Wij zijn gevestigd boven het OLVG in het gebouw van het Spui Medisch Centrum.
De ingang is naast die van het OLVG.

Dinsdag12:00 – 20:00
Woensdag12:00 – 20:00