• ✔ Anoniem laten testen op soa’s in Amsterdam
  • ✔ Binnen 48 uur de uitslag
  • ✔ SOA test al vanaf €100

Laat je testen op Hiv bij OneDayClinic

Hiv tast het afweersysteem aan en kan overgaan in aids. Deze soa kan ernstige gevolgen voor de gezondheid hebben. Bij aidspatiënten hebben ziektebestrijders geen kans om ziektes te bestrijden. Een hiv-infectie verdwijnt niet uit het lichaam, maar is wel goed te behandelen. Er ontstaat een risico op een hiv-infectie door seks zonder condoom of bloedcontact. Ook kan de ziekte overdragen worden van moeder op kind tijdens een zwangerschap. Het virus kan ernstige gevolgen hebben, maar is goed te behandelen indien u tijdig handelt.

Bent u door een (ex-)partner gewaarschuwd, heeft u onbeschermde seks gehad of heeft u last van klachten? Met een hiv test bij OneDayClinic ontvangt u binnen 48 uur de uitslag.

Meest voorkomende klachten en symptomen van hiv

Hiv is een virus dat het afweersysteem afbreekt en aids kan veroorzaken.

• De symptomen lijken aanvankelijk op griep, koorts, huiduitslag of een algeheel gevoel van malaise.
  • Een hiv-infectie die verder ontwikkelt kenmerkt zich door onder andere vermoeidheid, gewichtsverlies, nachtzweten, diarree, kortademigheid en huiduitslag.

Anoniem laten testen op hiv

Het hiv-virus is aantoonbaar in het bloed. Een soa-test is noodzakelijk om uit te wijzen of iemand besmet is met het virus. De incubatietijd van hiv varieert per persoon van enkele dagen tot een paar weken. Dit is echter nooit langer dan drie maanden. Wij houden twaalf weken aan.

Hiv kan enkel via een bloedtest worden aangetoond. Het bloed wordt in een laboratorium onderzocht.

Wij maken geen gebruik van een zogenaamde hiv sneltest, aangezien deze geen uitsluitsel kan bieden.

Bij OneDayClinic kunt u anoniem een hiv test laten uitvoeren. Deze test is betrouwbaar en wordt uitgevoerd door een gecertificeerde arts. De testresultaten worden naar het laboratorium gestuurd ter controle. Na het consult heeft u binnen 24-48 uur (twee werkdagen) de uitslag.

Uitslag binnen 48 uur

De uitslag van een hiv-test van OneDayClinic Amsterdam krijgt u binnen 48 uur. Dit kan telefonisch, via de sms of e-mail, afhankelijk van uw wensen. Wijst de test uit dat u geen hiv heeft? Vrij ook dan in het vervolg veilig. Zo voorkomt u dat u toch hiv of een andere seksueel overdraagbare aandoening krijgt.

Behandeling hiv

Bent u positief getest (en heeft u dus hiv)? Een hiv-infectie hoeft niet automatisch tot aids te leiden. Het hiv-virus is goed te behandelen, mits het regelmatig in de gaten wordt gehouden. Daarbij wordt er veelal gebruik gemaakt van combinatietherapie. Het gebruik van medicatie verkleint de kans op het ontstaan van aids.

Test u positief en heeft u dus hiv, dan kunt u bij OneDayClinic in Amsterdam terecht voor doorverwijsmogelijkheden. Een behandeling met medicatie kan noodzakelijk blijken om de infectie onder controle te kunnen houden.

Voor het drager is van het virus is het noodzakelijk om de seksuele (ex-)partners te waarschuwen.

Mogelijke gevolgen van onbehandelde hiv

Hiv is een infectieziekte die na besmetting altijd in het lichaam aanwezig zal zijn, maar is met medicatie te behandelen (mits deze tijdig wordt ontdekt). Een onbehandelde hivinfectie zal uiteindelijk aids tot gevolg hebben. Bij iemand met aids is het afweersysteem niet meer sterk genoeg om ziektes te kunnen bestrijden. In Nederland komt aids dankzij goede behandelingsmethoden bijna niet meer voor.

Het virus wordt overdragen door onbeschermde seks. Het virus is te vinden in bloed, sperma, voorvocht, vaginaal vocht en moedermelk. Uw kind kan tijdens de zwangerschap besmet raken en ook moedermelk kan het virus van moeder op kind overdragen.

U heeft een groter risico op een hiv-infectie:

• Als u als man seks heeft met mannen
  • Als uw slijmvliezen beschadigd zijn

Vermoedt u dat u hiv of een andere seksuele aandoening heeft? Laat u zich testen indien:

• U onveilig heeft gevreeën
  • U vermoedt in contact te zijn geweest met geïnfecteerd bloed
  • Het condoom gescheurd is
  • U een nieuwe relatie heeft en zonder condoom wilt vrijen
  • U gewaarschuwd bent door een (ex-)partner
  • U overige klachten heeft

Contactinformatie

Anonieme afspraak maken?

Is de door jou gewenste datum of tijd niet beschikbaar? Bel +31 (0)85 070 3483

Meer informatie ontvangen?

Uw e-mailadres wordt alleen gebruikt voor het toesturen van de informatie. Om uw anonimiteit te beschermen worden uw gegevens onder geen beding met derden gedeeld.

Contactgegevens OneDayClinic

OneDayClinic Amsterdam
Spuistraat 239 (eerste verdieping)
1012 VP Amsterdam