Ivm de drukte bij het lab duren de uitslagen iets langer dan verwacht.

chlamydia symptomen

Bang voor HIV/AIDS? Vandaag getest, morgen de uitslag, in Amsterdam zelfs in 2 uur*

Wat doe jij bij chlamydia symptomen?

Wanneer jij seks hebt zonder voorbehoedsmiddelen, dan is er de kans dat je besmet raakt met een SOA. Nu zijn er diverse soorten SOA´s waarmee je besmet kunt raken, maar dat je besmet raakt met chlamydia is het meest waarschijnlijk. Chlamydia is namelijk de meest voorkomende SOA. Ondanks dat je misschien wel besmet bent, hoef je niet altijd chlamydia symptomen te ervaren. Dit klinkt als prettig en is het ook, maar dan is het wel verstandig om je na het hebben van onveilige seks te laten testen op chlamydia. Anders blijf je onwetend, maar wel besmettelijk voor je toekomstige bedpartners. Daarnaast kun je in de toekomst alsnog chlamydia symptomen krijgen, maar dan met vaak grotere gevolgen.

Lees meer over: onze soa testen. Of vul de soa-testwijzer in voor meer informatie over jouw klachten.

Waarom Onedayclinic?

• Enige in Nederland waarbij de uitslag in 2 uur (alleen in Amsterdam)
  • Anonieme soa testen en behandeling ook mogelijk
  • Cash betaling mogelijk
  • BIG geregistreerde artsen
  • Open avond en in het weekend

Hoe herken je de symptomen van chlamydia?

Er zijn enkele verschillen tussen mannen en vrouwen, als het gaat om de symptomen van chlamydia. Maar liefst 70 tot 95% van de vrouwen krijgt geen symptomen van chlamydia. Wanneer dit wel het geval is, dan gaat het om een pijnlijk en branderig gevoel bij het plassen, afscheiding uit de vagina, en pijn en bloedingen na de seks. Je kunt ook een onderbuikinfectie krijgen, met de naam pelvic inflammatory disease (PID). Dit is gelukkig zeldzaam, maar zeker een reden om je tijdig te laten testen. Van de besmette mannen krijgt ongeveer 50% te maken met symptomen van chlamydia. Dit geeft pijn en een branderig gevoel bij het plassen en er kan afscheiding komen uit de plasbuis. Bij geen chlamydia behandeling, kunnen de bijballen en prostaat ontsteken en kun je onvruchtbaar raken. Het is dus belangrijk om chlamydia te behandelen.

Ga bij een symptoom van chlamydia naar OneDayClinic

Als je ook maar één symptoom van chlamydia opmerkt en je heb niet zo lang geleden onveilige seks gehad, dan is het raadzaam om direct een chlamydia test te laten doen. Dit kan gemakkelijk, snel en anoniem bij OneDayClinic. Wij hebben door het land diverse vestigingen met klinieken en testpunten, waar je altijd terecht kunt. Dit kan ook anoniem, zodat niemand komt te weten dat jij je hebt laten testen op chlamydia. Mocht je positief testen, dan is ook een behandeling in onze kliniek mogelijk.

Een afspraak maken bij de OneDayClinic is gemakkelijk. Je kan via onze website een afspraak inplannen (https://onedayclinic.nl/afspraak-maken/) of even bellen naar 085-0703483.